Taraf Kimindir? Kimin tarafında?

Taraf Gazetesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesi
olan “MİLLİ DEVLET” yapısının çökertilmesi için çıkarılan
“Psikolojik Harp Gazetesidir”.

Tarafı çıkaran Alkım Gazetecilik, 1992’ye kadar küçük bir
yayıneviyken ve batma noktasındayken birdenbire durumu düzeltti.
Alkım Yayınevi’nin borçlarını Fethullah Gülen ve AKP bağlantılı
Albaraka Türk çekleriyle ödemesi yayıncıların dikkatini çekmişti.
O tarihten sonra, birileri, Savaş ve Başar Arslan kardeşlere “yürü…” dedi.
AKP iktidarıyla birlikte ise “kanatlandılar”!
Arslan kardeşler, Brüksel’de büro açıp AB’yle de ilişkiye geçtiler.
Pentagon, Taraf için de düğmeye bastı.Yasemin çongar, Amerika’dan görevli olarak gönderildi.
Burada, ABD İstanbul Başkonsolosluğu kolları sıvadı.
“Vatanı bir kadın memesine satarım” sözüyle meşhur Ahmet Altan, 30 bin YTL maaşla gazetenin kuruluş görevini üstlenmesi için ikna edildi.
Taraf yayına başladıktan sonra ayrılacağını söylemişti, ayrılmadı, genel yayın yönetmeni oldu.

Gazetenin sahibi, Alkım Gazetecilik adına Başar Arslan oldu.
Ahmet Altan’ın belirttiğine göre Başar Arslan yayın çizginse hiç karışmadı, odasını bile Altan’a bırakıp gitti.
Ahmet Altan 10 Kasım 2007 tarihli Zaman gazetesinde yayımlanan röportajda, Taraf gazetesinin ilan gelirlerine dayanacağını söylemişti.

15 Kasım 2007 tarihinde yayına başlayan Taraf’taki ilanlara bakıyoruz,
“Alkım Yayınları” dışında, 2008’e kadar ilk bir ayda “Kimse Yok mu Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği” ağırlıkta.

Kimse Yok mu Derneği 2002 yılında Fethullah’ın Samanyolu Televizyonu bünyesinde “Kimse Yok mu?” programı ile başladı.
AKP iktidarı Kimse Yok mu Derneği benzeri vakıf ve dernekler için gelir vergisi kanununu değiştirdi,
bu derneklere yapılan bağışlar vergiden muaf tutuldu…
“Kimse Yok mu Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği”, şimdi 5 kıtada faaliyet yürütüyor, katrilyonlara hükmediyor.
Gazeteyi çıkaran Alkım Yayınevi’nin sahibi Savaş-Başer Arslan kardeşler,
Brüksel’deki büroları kanalıyla Avrupa Birliği’yle de ilişkiye geçtiler.
Taraf gazetesi’nin satır satır çevirisi yapılıp her gün Avrupa Birliği’nin önüne konuluyor!

AB, gazetelere doğrudan hibe yapamıyor ama yayınevlerine yapabiliyor.
Alkım Yayınevi’nin, Ahmet Altan’ın “İçimizdeki Bir Yer” adlı romanının, 2004’te AB parasıyla basıldığı belirtiliyor.
1 milyon adet basılıp maliyetinin 4’te biri fiyatına satılan Altan projesi, AB fonlarınca desteklendi.
Gazete bayilerine kadar ulaştırılan kitap için bakkallara bile standlar yerleştirmişti.
Ardından, Alkım yayınları Sabah Gazetesi’yle işbirliği yaparak Milli Eğitim Bakanlığı onaylı Yüz Temel Eser’i basmıştı.

AB ile kurulan bu köklü ilişkilerin, bugün para kanallarının çeşitlenmesinde etkili olduğu belirtiliyor.

Taraf’ın tanıtım ilanları da Fethullahçı Zaman gazetesi tarafından yayımlandı.
Hem Zaman, hem Fethullah Gülen’in diğer yayın organı Aksiyon, Ahmet Altan ve Yasemin çongar röportajlarıyla gazetenin tanıtımını yaptı.
Taraf’ın iki de transferi var Zaman’dan. Biri, bildiğiniz Etyen Mahçupyan, öbürü Gülen bursuyla Amerika’da eğitim gören Leyla İpekçi.